zaterdag 11 juli 2015

Jasje



Zo, ik ben nu al enkele weken bezig met een jasje van rekbare stof. Ik heb er de tijd voor genomen, zodat het jasje helemaal naar mijn zin zou zijn. En dat is het zeker. Het jasje zit heerlijk en staat goed.

Het jasje is naar een patroon uit de knip augustus 2013 en betreft een jasje voor rekbare stoffen.

 
Het jasje is gemaakt van dubbel geweven jacquard in een donker bruine kleur.
 

Wel heb ik enkele zaken ander sgedaan dan in het patroon. De mouwen moesten doorgestikt worden. Dat vind ik helemaal niet mooi en heb ze dus blind afgewerkt.

Tevens zaten er (klep)zakjes op het jasje, welke ik weggelaten heb. Ik houd van eenvoud.














De voering was er lastig bij zoeken. Ik wilde graag een rekbare voering gebruiken voor het draagcomfort. Maar dan moest ik wel een hele andere tint voering nemen. De keuze is uiteindelijk op een veel lichtere gevallen. Ik vind het al met al een mooi geheel geworden.













 
Het jasje zit lekker en past goed bij andere kledingstukken in de kast. Er ligt nu nog een jurkpatroon en twee stoffen gereed om voor onder dit jasje twee mooie jurken te maken. Dus dat wordt het volgende project.

7 opmerkingen:

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.