Ondergoed

De kleine meid is de laatste tijd goed gegroeid. Hierdoor werden alle hemden te kort. Dus tijd voor nieuwe hemden (en bijpassende onderbroekjes). Zie alhier het eerste exemplaar. Uiteraard heeft mevrouw het stofje uit de voorraad zelf gekozen.


Ik had bij dit stofje, uit de elastiek voorraad nog een rose en blauw bolletjes elastiek gevonden.

Het hemd is met de rose versie afgewerkt. Één slip heeft bovenaan het bolletjes elastiek (verder gewoon rose picot) en één slip is afgewerkt met de blauwe versie van de bolletjes.

















Verrassend wat een kleurtje elastiek met de slip doet.












In plaats van een 'gewone' zoom, heb ik een strook stof als zoom gelocked aan het hemd. Dit draagt volgens de dame prima en is ook lekker snel klaar!









Zo, dat is weer een lapje minder in de kast. Op naar de volgende!

Reacties

  1. De jonge dame heeft een goede smaak. :)
    Dat bolletjeselastiek is leuk, ik heb de zwarte versie, goed om te zien dat er meerdere kleuren zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk weer een idee voor mij! gr jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine meisjes worden vlug groot, dat zul je als de volgende er is nog wel extra ervaren; geniet. Geniet er ook van dat ze zo blij is met je eigen gemaakte spulletjes en dat ze zo goed helpt om te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk...maar dat is jou wel toevertrouwd... en ik vind het een super idee met die strook stof aangelockt aan de onderkant....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, leuke stof. Wel slim om ondergoed zelf te maken, daar heb ik me nog nooit aan gewaagd, de kwaliteit zal een stuk hoger liggen dan dat je soms in de winkel koopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De voornaamste reden voor ons is de pasvorm. Mevrouw heeft een smal kontje. De kleinste maat (92) is nog te groot. Zelf maken is dan dé oplossing!

      Verwijderen
  6. Oh wow wat een leuk setje. Daar zou ik zomaar een jurk voor me in zien met dat stofje ;).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.