Quiltblokken

Tja, ik heb niet stilgezeten. Alleen (nog) geen tijd gehad hier te plaatsen waar ik mee bezig ben geweest. Dus dan nu een update:


Als eerste kwam mijn quiltblok van september gereed. Deze is nog niet helemaal naar mijn zin, omdat de buitenste rondingen trekken. Ik denk erover om de buitenste stof los te maken en er een andere stof op te naaien.


En toen maakte ik het blok van oktober. Deze bestond uit veel vouwwerk met stof. Wel erg leuk om te doen en het resultaat is mijn inziens schitteren. Ik ga hier nog een blok van maken met vlakjes in rood/oranje/geel tinten.


En toen kwam nog een extra blokken met bloemen. Alle bloemen heb ik met flisofix vastgezet en daarna met een smal zigzagje vastgestikt.


En nu heb ik het blok van maart uit elkaar gehaald. Het blok was te groot geworden. Als ik het op maat zou snijden, ziet het er niet meer uit. Dus de buitenste rand losgemaakt. Nu moet er nog een rand omheen.


Wat vinden jullie het mooiste? Ik denk erover om de lichte (rechter) lap te gebruiken. Dit past het beste bij de overige stoffen en komen de molens goed tot zijn recht.

Zojuist heb ik overleg gepleegd met de organisator van de quiltcursus om alle benodigde stoffen, tussen voering en achtergrondstof te bestellen. Dus de laatste twee extra blokken kunnen nu afgerond worden en dan wordt het quilt in november in elkaar gezet. Ik heb er al helemaal zin in.

Heerlijk zo freubelen met kleine lapjes stof om er een mooi geheel van te maken.

Reacties

  1. Ze zijn stuk voor stuk erg mooi geworden die ene met het vouw werk is mijn favoriet.
    Ik zou ook gaan voor de lichtere versie is inderdaad mooier.
    Veel plezier met het afwerken van je blokken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook voor de lichtere stof. Nu nog snijden en naaien. Komt vast van het weekend af en dan laat ik hem hier weer zien.

      Verwijderen
  2. Je leert zo je technieken wel hoor! En ja, uithalen hoort er soms ook bij....
    Hoe groot wordt je top?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongeveer 1,10 bij 1,80 wordt de top. Groot genoeg voor een peuterbed (alhoewel hij nu nog in een ledikant ligt) of voor op de bank of zo iets.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.