Burlesque - om te verleiden

Op het lingerieforum heb ik een ontwerpuitdaging gekregen. Door de leden van het forum is de keuze gevallen op "Burlesque". En het resultaat is een lingerie setje geworden om te verleiden.


De set bestaat uit een bh, string, jarretel en kousen (niet op de foto). De kleuren van de set komen goed overeen met de foto zijn zalm kleurige lycra met zwart kant. 

Natuurlijk is alles afgewerkt met de nodige strikjes in de kleuren zalm en zwart.











Dit is de achterkant.



















De cups van de bh zijn van padding met daarover lycra en zwart kant. De bh heb ik eerst enkel van de lycra gemaakt, daarna is het kant erover gespannen. Op deze wijze loopt het patroon van het kant over de twee cups, middenvoor en onderrand helemaal door. De ondercup heeft hierdoor kleine rimpels.

Op het middenvoor is behalve een strikje ook een "bling" accent toegevoegd.



En dit is de set zonder de jarretel.
















De jarretel was echt een uitdaging, daar ik dit nog nooit gemaakt heb (noch gedragen). Het patroon is zelf getekend o.b.v. het boek van Bella Hendriks:



Na het tekenen, de patroondelen op stof gelegd. Ik heb de gehele jarretel uit lycra gehaald. Daarnaast zijn de afzonderlijke delen uit het kant gehaald, zodat ik aan alle kanten een schulp zou hebben.


Als het kant dan over de lycra wordt gelegd ziet het er als volgt uit:


Het eindresultaat hiervan kunnen jullie hierboven zien.

Reacties

  1. Wauw...dat is een super geslaagde uitdaging hoor....Ik vind het een 'jeugdig ondeugende' uitstraling hebben,echt waar, en leuk dat strikje zo achterop de slip/string....met de stockings erbij komt het helemaal goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw uitdaging is heel goed gelukt!

    Mooie materialen heb je gebruikt en leuk ook de details die je er in verwerkt hebt.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie eigentijdse vertaling van het thema, super mooi en geslaagd setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a lovely combination! I love black to pink! And the patterns are great!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden! En uitdagend is het zeker, zonder ordinair te worden. Missie geslaagd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend setje en heel erg sexy,sjiek en speels, ik denk dat je man wel heel erg blij is. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Een heel geslaagde uitdaging! En het is inderdaad absoluut niet ordinair! Elke keer als ik er naar kijk zie ik weer nieuwe details..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit is echt een prachtig setje geworden ;) mooooooi :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.