Cadeautje (2)

Tja, juni is een maand met veel verzoekjes tot zelfgemaakte cadeautjes. In dit geval ging het om een turnpakje. Dus maten opgemeten en patroon getekend. Het proefexemplaar zat qua lijfje prima, maar de mouwen waren veel te groot (armsgaten te laag etc.). Na wat aanpassingen hoop ik dat deze goed zal zitten.

Het pakje is gemaakt van stretch velours in het rose (hoe kan het ook anders hè). Mouwen eindigen vlak boven de eleboog, zodat deze niet in de weg zitten (kunnen trekken).

De beenuitsnijdingen heb ik afgewerkt met een gewoon elastiekje. Het proefmodel was afgewerkt met blootelastiek/rubberelastiek. Maar mevrouw vond dit te strak zitten. Dit zal comfortabeler zijn verwacht ik.









Op de achterkant heb ik een druppelvormige uitsnijding gemaakt, zodat het aantrekken makkelijker gaat. Na enkele tips op het lingerieforum heb ik een sluiting gemaakt van een bikinisluiting.

De volgende keer verwerkt ik het elastiek bij de druppel blind (dus niet het elastiek erop leggen, maar erin verwerken. Als ze het pakje aanheeft, zul je er vast niets van zien, maar dan toch.




Op het voorpand heb ik een applicatie van hotfix gezet. Hierbij heb ik erop gelet dat de steentjes boven het middel blijven (i.v.m. leggers brug / balk en vloeroefeningen). Tip van mijn moeder (op landelijk niveau geturnd).

En daarnaast doet een beetje blingbling veel voor een kleine meid.






En aangezien mevrouw door haar afwijkende maten geen badpak heeft (enkel bikini's), er maar meteen een badpak bij gemaakt. Het badpak komt van hetzelfde patroon. De rug heb ik hier alleen hoger gehouden. Alle naden zijn afgewerkt met blootelastiek/rubberelastiek. Dit houdt het beste in chloorwater en zit strak genoeg, zodat er geen gepluk is aan het badpak.

Nu zullen jullie denken ... deze hebben we toch al eens gezien?!?

Nou, dat klopt ... ongeveer dan. Ik heb hetzelfde stofje al eens gebruikt voor een badpak voor mijn dochter. En nog heb ik stof over. Dus er volgt vast nog wel eens iets in deze print.



Zo, nu weer verder met het volgende project. Ik ben lekker op dreef, al zeg ik zelf.





Reacties

  1. Er mooi. Ik ben benieuw als ze ze aan heeft hoe het zit.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent weer goed bezig geweest!

    Mooi turnpakje en badpakje. Leuk om cadeau te geven.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.