zaterdag 2 maart 2013

Quilt blok Februari & spijkergoed


Het tweede blok van de online quilt cursus van ByMiekk is af. Dit blok heeft me veel minder moeite gekost dan het eerste blok. De techniek beviel me beter en was tevens herkenbaar. Ooit op de basisschool heb ik met dezelfde techniek een kussen gemaakt. Zie hier het resultaat.



Behalve het blok van februari heb ik tevens een spijkerbroek voor de kleine afgemaakt. Hij lag een paar weken te wachten om in elkaar gezet te worden. De borduursels had mevrouw reeds uitgezocht, maar het ontbrak me aan tijd om de rest af te ronden.



Dit is de spijkerbroek geworden. Het doorstikken van de broek is niet helemaal naar mijn zin, omdat er gewoon weg niet genoeg op het klosje zat. Ik ben bij drie winkels geweest, maar het kleurtje is niet meer te krijgen. Andere natuurlijk wel, maar ja we zijn eigenwijs. Dus deze keer maar iets minder doorgestikt.

In de band van het achterpand zit knoopsgatenelastiek. Verder heb ik deze keer een rits in de broek gemaakt i.p.v. een valse gulp. Dit vind ik toch net wat netter staan.







Op het voorpand zijn een leeuw en een papegaai geborduurd. Op de achterkant nog een schildpad. Alle patronen zijn weer van Amazing Designs (safari buddies).

De lusjes voor de broek zijn gemaakt met een biasband maker. Tevens heb ik deze keer de stof gesneden met een rolmes en wat werkt dat lekker snel en secuur. Een verademing.












Nu maar lekker aan de slag met het volgende project. Wat dat gaat worden weet ik nog niet. Heb vanmiddag een nieuwe machine gehaald, dus deze moet eerst een uitgeprobeerd worden. Wordt vervolgd ...

2 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie quilt geworden. Leuk hoor de broek met het borduursel erop. Zal ze wel weer heel erg blij mee zijn.
    Heel veel plezier met je nieuwe naaimachine, maar dat zal wel lukken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blok is leuk..en de broek ziet er ook erg mooi uit...vooral de leeuw bevalt me wel [heb dit sterrenbeeld ;-)].

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.