Gestreepte liefde

Nou eindelijk is mijn bijdrage aan het thema van het lingerie forum gereed. Het thema is strepen en liefde. Mijn setje is zwangerschapslingerie, welke speciaal bedoeld was voor een fotoshoot. Inderdaad "was", want de BH past niet, grrr.


Het setje is gebaseerd op nieuw getekende patronen uit december. Ik had hier toen reeds een setje van gemaakt en deze zat en zit nog steeds goed. Dus allereerst alle patronen nagekeken ... geen fouten kunnen ontdekken.



Dus de centimeter gepakt en de bovenwijdte nagemeten. En jawel hoor, de oorzaak gevonden. De bovenwijdte is 5 cm toegenomen. Hiervan zit zeker 2 centimeter op de borst en de rest is dus in de totale breedte erbij gekomen. Nou, veel kilo's ben ik de laatste tijd niet meer aangekomen, dus dit is enigszins een verrassing.



Ach, de set is verder goed gelukt, dus bewaren we hem voor als ik straks weer wat kilo's kwijt ben. De slip zit heerlijk, dus die gebruiken we gewoon. De slip lijkt heel laag en dat klopt ook. Ik heb hem zodanig verlaagd dat deze onder de zwangere buik zit. Het elastiek is met (veel) minder rek eraan gezet zodat er verder ook geen knelpunten zijn. Het achterpand is zoals een 'normale' slip zou zijn. De verlaging zit voornamelijk op middenvoor en loopt dan schuin omhoog naar de zijnaad, waardoor op het middenachter de normale hoogte weer aangehouden is.


De slip van dochterlief is inmiddels voorzien van een versiering, welke ze uiteraard zelf heeft uitgezocht. De slip is gelukkig van een soepel stofje, want ook zij is gegroeid. Dus ook hier wederom nieuwe patronen nodig.


Nu maar weer eens nadenken wat het volgende lingerie project wordt. Ik heb nieuwe patronen nodig voor een BH, maar hoef nog maar 5 weken. Weet niet of ik er dan nog wel zin in heb?!? Verder heb ik nog mijn quilt blok van februari liggen en een spijkerbroek van de kleine meid. Tevens ligt er nog een BH om aan te passen voor mijn zusje en heeft de kleine nieuw ondergoed nodig. Ik hoef me dus nog even niet te vervelen.

Reacties

  1. Ooohh dat is werkelijk een prachtig setje geworden!!! Mooie combi zo met dat kantje erbij.
    Wel jammer, dat je het niet aan kan voor de fotoshoot..zou erg leuk geweest zijn...allemaal in hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het net niet past....maar over een paar weken zit het als gegoten! Het setje ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat je hem niet aankan bij de foto-shoot maar ik hoop dat je deze leuke bh later wel weer kunt dragen!

    Succes met de laatste weken!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend setje geworden, hoop dat je over een paar weken de set helemaal past.Wat jammer van de fotoshoot, kun je niet wat smokkelen?
    Spannende tijd voor jullie nog ff te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie combi met kant en streepjes zeg! Inderdaad maar bewaren, veel te mooi om niet te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer maar straks kun je hem gewoon weer aan, ja nu nog in de nieuwe maat maken zou ik denk ik ook niet doen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.