zaterdag 23 juni 2012

Trouwdag

Deze week vierde ik mijn trouwdag. Ik vond dat op z'n speciale dag een speciaal setje hoorde. Dus ben druk aan de gang gegaan.

Eerst een patroon uitgezocht. Dit is de bus2 geworden van Merckwaerdigh.

Vervolgens stof uitgezocht. Ik had nog een mooi setje van lycra en kant in de lade liggen die heer perfect voor is. Lekker romantische combinatie. De stof en het kant komt bij kantje boord in Amsterdam vandaan. De fournituren gedeeltelijk bij Kantje Boord en gedeeltelijk bij de Knopspeld.
Vervolgens flink aan het naaien geslagen. Het patroon van het bovenstukje is niet ingewikkeld en vooral 'rekbaar'. Lijkt me wel zo prettig dragen.

Nadat ik alle naden gestikt had, even een passessie gehouden. Nou, wat bleek het hele bovenstukje is te groot. Ik heb een viertal naden ingenomen met 1 cm (in totaal dus 8 cm!). Middenachter is nog eens 4 cm ingenomen.

Ik heb me meteen voorgenomen om bij een volgend patroon van Merckwaerdigh gewoon een maat kleiner te pakken en niet meer op de maattabel af te gaan. Ik zou een M moeten hebben. Na de wijzigingen zit ik tussen een XS en een S in. Mmmmm.

Het eindresultaat mag er in ieder geval wezen. Het bovenstukje heb ik op de paspop bevestigd zodat jullie dit beter kunnen zien.

Op het midden van de bovencup zit een extra naadje, omdat ik de naad die eronder loopt 2 cm heb moeten innemen. De bovencup was uit een gedeelte, maar loshalen vond ik geen optie. Dan maar een extra naadje.
De zij naad loopt mooi weg naar middenachter. Hij zit nog wel iets te hoog, maar dan veranderd wel als ik de volgende keer een maat kleiner maak.

De schuine naad op het voorpand is voorzien van een balein. Dit geeft net wat extra stevigheid naast de borst.

Ik ben zeker van plan dit patroon nogmaals te maken. Hij zit heerlijk. De volgende keer alleen een maatje kleiner en misschien geen balein als ik hem als nachthemd ga gebruiken.


Fijn weekend!

9 opmerkingen:

  1. Wat zul je je hier feestelijk in voelen....Toch fijn dat je zelf zo handig bent, en nu iets speciaals hebt op je eigen lijf. Jammer dat de maatvoering niet altijd handig is, maar beter innemen dan dat het niet past omdat het te klein uitvalt.
    Fijne trouwdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit mooi geworden! Mooie combinatie van stof en kant.
    Fijn dat je hem passend hebt kunnen maken.

    Gefeliciteerd met jullie trouwdag!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi. Je brengt me op een idee, ik ga mijn patroon er ook weer bijnemen.

    En gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, ik heb hem in het echt gezien en vind hem heel erg mooi geworden. Ook de combinatie van materialen is erg mooi. \

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Wat een prachtig romantisch setje is het geworden zeg, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt heel speciaal geworden. Heel romantisch en chique.
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Ik heb dit patroon ook maar nog niet gemaakt, maar nu ik dit zie moet ik maar eens gauw aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PRACHTIG...kan niet anders zeggen, ik vind het gewoon helemaal super!! mooie stof, mooi kant, mooi gemaakt.
    En van mij ook nog gefeliciteerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig setje heb je gemaakt. Schitterend! En natuurlijk gefeliciteerd met je trouwdag!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.